Как отидохме пред Левски на 19 февруари?

печат
„Потомците“ на Васил Левски на 19 февруари се държахме като агитка от левскари и чорбари.

Всичките неразбории, зависти, укори, които произлизат повечето от глупостта, са причина за разделянето на един народ на части и тогава от него не остава нищо… Не трябва да давате подпора на глупци.19 февруари – превърнат в порнография

На 19 февруари сутринта няколко души отидохме да оставим цветя пред паметника на Васил Левски. Гледката, която заварихме там, беше изумителна. Пред Народна библиотека се бяха събрали 20-тина пенсионери от различните “БКП-та” и измежду тях се виждаше някой, който държеше картон с някакъв лозунг против американските бази в България. Пред самия паметник седяха две лумпенизирани националистчета с известните си трибагреници с игрек по средата, с промит и втренчен поглед гледаха напред. Хората се блъскаха да си оставят цветята, все едно са на опашка пред гише. После се прибират вкъщи и пускат телевизора. Ако дават нещо за Васил Левски, превключват на другия канал, където някой се стреля на английски или целува на испански. През това време Васил Левски се върти в гроба си.

По-късно през деня там се изреждат какви ли не политически и неполитически групи, кои от кои по-най. Всички отиват там с рехави тълпи и знамена, правят официални изказвания, освиркват се, смъкват си венците един на друг.

В следващите дни се спори колко хора били с шествието на “Атака” – 15 000, 10 000 или 500. Обсъжда се епохалното слово за Левски като „най-големия български националист”, произнесено от най-малкия такъв. Нито дума за самия Васил Левски, единствено за подлогите, които го използват 133 години по-късно за своите кампании.

Откога станахме така? Откакто „Ако спечеля, печели цял народ” се развя на синьо-бялото знаме над агитката на столичния футболен клуб? Или по-рано? А било ли е изобщо някога по-иначе през тези 133 години, откакто куцо и сакато ползва Дякона за каквото му отърва?

През това време той продължава да се върти в гроба си, а малко хора се усещат каква всъщност гавра се е случва. Защото как по друг начин можем да наречем политическата пропаганда на гърба на Апостола? Подобен куриоз би бил на погребение да се раздават политически листовки. Но за кого ли пък това е вече куриоз?

За тези хора ли се е борил Левски?

А.

Остави коментар

  • Никой от гавазите на расате през симпатизантите на волен ,както и феновете на Левски няма моралното основание да си присъжда заслугите на Дякона в своя полза или цел нито пък да си мисли ,че морала му го позволява, защото този човек е нацоинален герой и нито една група или тълпа не може да си присвоява делата му.не бива да се допуска гавра с паметта му.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *