Пожарникар си играе на хирургия

печат

„В момента моята роля е като на хирург. Идва пациент, който умира. Той умира. Железниците, вече са на близо 800 милиона, близо милиард задължения. Всяка година те продължават да генерират задължения, сиреч този организъм умира. И тези 800 милиона, тези задължения се покриват от пенсии, от здравеопазване, от сигурност, от детски градини, за живеят тези 2 000 хора“, заяви Борисов в предаването „Панорама“.

Не искам да коментирам положението на железниците. Практиката от подобни приватизационни сделки (защото това си е част от приватизационна сделка) показва, че обикновено губещите елементи от предприятието се унищожават заедно със социалния ефект от него. Казано с други думи, очаквайте скок на цените на транспорта. Повече конкретна информация по случая можете да намерите в юнския брой на вестника.

Отношението обаче на премиер-мутрата на страната заслужава коментар. Защото народът ни умира. Според прогнозите към края на века ще са останали няколкостотин хиляди българи. Не заради друго, а защото хората не искат да живеят като скотове – бягат оттук, не раждат деца, умират рано от работа и недоимък.

Какъв е обаче подходът на държавният хирург към тази болест? Реже. Ами да вземе да отреже пенсионерите – те са най-голямото перо в бюджета, не носят нищо в него, а ядат парите за здравеопазване, сигурност, детски градини. Да вземе после да отреже здравеопазването – то също не носи пари в бюджета, а яде хляба на децата. Да вземе да отреже и парите за детските градини – те децата направо съществуват на загуба. Всички пари от бюджета, трябва да отиват при онези, които ги слагат в него – т.е. при бизнесмените, с които хирурга си пие кафето. Тогава пак в България ще останат няколкостотин хиляди души, но поне ще са само „подбран човешки материал“.

И това не са щуротии – факт е, че пенсионерите обедняват, здравеопазването оскъпява, а издръжката на децата става все по-трудна. И то не само при днешните „доктори“ – когато седнем да чакаме някой да ни „лекува“, все около гроба се въртим. Само дето рядко режат така брутално и откровено, както премиер-мутрата си го каза.

Не че в България няма какво да се реже. Но трябва да се почне не от БДЖ, а от центъра на столицата.

2 коментара

  • интересното е, че БДЖ се превърна в чиста загуба, след като от тях отрязаха товарните превози – и ги дадоха на практически анонимни собственици на БЖК. Навсякъде по света железниците печелят от товарни превози, с които дотират пътническите.
    От българските железници отрязаха и НКЖИ – поддръжката на инфраструктурата. И попитайте кой да е железничар какво се е случило вследствие на това – най-малкото е липсата на координация между двете компании.
    Така че много е лесно първо да докараш „пациента“ до умирачка, след което да кажеш, че нищо повече не може да се направи, освен да му се изключат животоподдържащите системи.
    В случая – да се приватизира.

    а че има какво да се направи – има.
    А именно: СОЦИАЛИЗАЦИЯ на железницата. Работнически съвети на отделните участъци от жепе-мрежата; работнически съвети на гари, депа, ремонтни предприятия и други звена от компанията; съвети за преки връзки с най-често използващите влаковете като средство за придвижване хора; преки връзки с колективите на предприятия, които имат нужда от превоз на свои суровини и крайна продукция – една такава система е в състояние да оптимизира работата на целия отрасъл, а дори и да подобри живота на цялото общество. Без министерство, без работодатели, без държава, без наличните съглашателски синдикати.

  • Партия ГЕРБ има мощни агентурни корени от чужди служби. Възникването ѝ съвпада с коридор№ 8, за който имаше отпуснати пари и след 100 години задръжка, проекта тръгна от Албания през Македония до границата ни. Съвсем видимо ГЕРБ пречи вече 10-та година. Защо? Защото дори със 140 км/час през Дурес-Костенец-Бургас контейнерите от Италия ще стигат Черно море за 5 часа, като ще отнемат част от хляба на проект Гърция. Ако пренебрегнем достъпа на европейци до Боровец/ по проектираното преди повече от 100 години трасе м/у Самоков и Боровец/ то пак ни остава културната връзката Скопие -София. Ето това, на радетеля на „западните Балкани“ му е забранено от всеядна Сърбия. Внука и копелетата му няма да плюскат парите му.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *