Прогнозите ми за края на капитала и държавността

печат

СЕ ОКАЗАХА ПРЕКАЛЕНО УДЪЛЖЕНИ

(продължава от миналия брой)

И ТОЗИ ПРОБЛЕМ Е РЕШЕН: роботизация на опаковъчните процеси – бъдещето е днес

Концернът АББ разработва и предлага най-напредналите технологии и оборудване, позволяващи създаването на различни роботизирани системи за всякакви производствени процеси – отлична алтернатива на ръчния труд. Освен намаляването на престоите и общата производителност, довод в полза на роботехниката е намаленото количество злополуки и изпълнението на изискванията на законите за организация на работните места.

Промишленият робот IRB 360 от второто поколение роботи FlexPicker с паралелна кинематика решава задачите на високоскоростната сортировка. Компанията АББ вече е монтирала над 2000 робота по цял свят. За по-тежки продукти АББ препоръчва да се използват роботите IRB 140, които притежават шест степени на подвижност и имат по-кратък работен цикъл с товароподемност над 5 кг.

Компактният IRB 260 е снабден с всичко необходимо за сортировката на тави, сандъци и пр. Той има товароподемност 30 кг и къс работен цикъл, което е оптимално за опаковането.

Гъвкавостта, радиусът на действие и товароподемността на IRB 660 са оптимални за повечето задачи на палетирането. За увеличаване на товароподемността специалистите на концерна препоръчват да се използват стандартните 6-осеви роботи АББ с товароподемност до 650 кг. Моделът IRB 660 е усъвършенстван вариант изпитания модел IRB 640, който работи на повече от 1800 обекта по цял свят. Тази машина с четири оси на движение има радиус на действие 3,15 м и товароподемност до 250 кг, което я прави идеална за палетиране на пакети, кутии, сандъци, бутилки и пр.

Факти и симптоми

Появата по пътищата на самоуправляващи се автомобили-роботи вече е неизбежен факт. Ако специалистите на повечето европейски и американски компании са съсредоточили усилията си за създаване на леки коли-роботи, то японските изследователи работят над подобни решения, ориентирани към товарния транспорт.

Представители на японската Организация за разработка на нови енергетични и промишлени технологии обявиха успешни резултати при пътните изпитания на колона от товарни камиони-роботи. Изпитани са четири автомобила – първият управляван от опитен шофьор, а останалите са следвали първия, като са спазвали стриктно програмираните дистанции и скорости и са повтаряли всички маневри на първия.

Благодарение на използваните камери и радарна система, монтирани на покривите на колите и компютърната система за управление, дистанцията между автомобилите в колоната е била постоянно поддържана на четири метра, а средната скорост на движение на колоната – около 80 километра в час, което е осигурявало максимална безопасност по време на движението за автомобилите от колоната и околните превозни средства.

Това позволява да се икономисва гориво и най-вече шофьори, което в перспектива означава десетки милиони безработни от този бранш, защото за използването на технологиите за автоматично управление на товарни автомобили (и не само) има готовност освен в Япония и по пътищата на другите страни.

Георги Константинов
(следва)

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *